Wikia

Personage CSI Las Vegas
248px-Arthur.png

Naam

Arthur Blisterman

Geslacht

Man

Stad

Las Vegas

Beroep

Loodgieter
Artiest

Pathologie

Seriemoordenaar

Status

Geïnstitutionaliseerd

Gespeeld door

Ritchie Coster

Eerste aflevering

Art Imitates Life

"I have been alone my entire life. I have tried and tried to acheive some recognition for my work, and I have been repeatedly and cruelly ignored, and this has made me feel very... bad about myself."

Arthur Blisterman was een seriemoordenaar, ook bekend als "The Mannekiller", die in seizoen 9 van CSI: Crime Scene Investigation verscheen.

Geschiedenis Edit

Er is weinig over de geschiedenis van Arthur bekend, maar hij probeerde een beroemde kunstenaar te worden, alleen werd zijn werk door professionals afgewezen. Enige tijd voorafgaand aan de aflevering Art Imitates Life probeerde hij mee te doen aan een sculptuur wedstrijd waarvoor hij een reeks schetsen had gemaakt, maar hij was blijkbaar afgewezen.

Art Imitates Life Edit

Dit dreef hem geleidelijk tot breken en het vermoorden van Carla Peretti, en poseert haar lichaam naast een lantaarnpaal, waar het lichaam is ontdekt door een jogger, die er in eerste instantie vanuit ging dat ze nog leefde omdat ze overeind stond. Na het doden van een drugsverslaafde en een dakloze man en hun lijken te poseren alsof ze nog leefde, beseft het CSI-team dat er een seriemoordenaar bezig is. Arthur dood later een ouder koppel, wiens lichamen worden ontdekt door een vogelaar. Het wordt dan ontdekt dat hij schetsen van zijn slachtoffers op een online blog plaatst, die is ontdekt door Riley Adams, die een schets van een ander mogelijk slachtoffer ziet: een jonge jongen rijdend op een fiets. Door het krijgen van informatie van een andere kunstenaar, Jerzy Skaggs, vindt het team Arthur maar niet voordat de jongen vermist wordt, waardoor Gil Grissom hem moet ondervragen. Arthur vertelt rustig de locatie van de jongen voor hij aan het team vraagt om de jongen te laten sterven, omdat hij anders voelt dat zijn "kunst" niet gewaardeerd wordt. Het team weigert het bod te accepteren en redt de jongen van de dood.

Modus Operandi Edit

Arthur richtte zich op willekeurige mensen en gebruikte een zelfgemaakte gaskamer gevuld met koolmonoxide om ze te doden, op voorhand drogeerde hij ze met zolpidem om ze knock-out te maken en hen in de positie te zetten die hij wilde. Nadat het gas hen gedood had en ze ingevroren waren plaatste Arthur hen op openbare plekken. Hij baseerde de poses op een reeks schetsen die hij eerder gemaakt had.

Bekende Slachtoffers Edit

  • 22 oktober: Carla Peretti
  • 23 oktober: Harley Soon
  • 24 oktober: Onbekende dakloze man
  • 25 oktober: Onbekend ouder koppel
  • 26 oktober: Charlie (geprobeerd, was gered)

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki