Wikia

CSI: Cyber is één van de meest recente spin-offs van CSI.

Het is het vierde CSI programma.

Info Edit

Het FBI-team belast met het onderzoek naar computercriminaliteit, onder leiding van special agent Avery Ryan (Patricia Arquette), werkt aan zaken die verband houden met het dark net en deep web. Avery, een gerenommeerde gedragspsycholoog, heeft de leiding over de Cyber Crime Division bij FBI Quantico. Het team, dat ondere bestaat uit alleenstaande vader en voormalig marinier senior special agent Elijah Mundo, hackingsavant Daniel Krumitz, ex-black hatsRaven Ramirez en Brody Nelson, en adjunct-directeur Simon Sifter, hebben de taak om internetgerelateerde moorden, cyberdiefstal, hacken, zedendelicten, chantage, en andere cybercriminaliteit binnen de jurisdictie van de FBI aan te pakken.

Hoofdrollen Edit

  • Dr. Avery Ryan (Patricia Arquette) - special agent in charge: Dr. Ryan was een gerespecteerde psychiater werkzaam in New York City toen haar database werd gehackt, dit resulteerde in de dood van een van haar patiënten. Hierdoor verliet zij New York City en kwam in aanraking met het forensisch onderzoeksteam in computercriminaliteit van de FBI. Zij werd daar aangesteld als leidster van een groep agenten die door het hele land jacht maakt op cybercriminelen. Voordat zij bij de FBI begon was zij getrouwd en had een kind, na het overlijden van haar kind strandde het huwelijk en scheidde zij van haar man.
  • Elijah Mundo (James van der Beek) – rechterhand van dr. Ryan: Een voormalige Amerikaanse marinier die gespecialiseerd is in forensisch onderzoek, wapens, voertuigen en explosieven. Mundo ligt in een scheiding met zijn vrouw maar wil dat hun huwelijk gered kan worden, samen hebben zij een dochter. In zijn vrije tijd is hij vooral actief met computerspellen, hierdoor beseft hij de gevaren van het internet.
  • Simon Sifter (Peter MacNicol) - adjunct-directeur (seizoen 1): als adjunct-directeur is hij verantwoordelijk voor de afdeling Cyber Crimes en moet erop toezien dat het team degelijk werk aflevert. Tijdens zijn werkzaamheden bij de FBI heeft Sifter contacten en connecties opgebouwd die van onschatbare waarde zijn voor zijn functie. Naast zijn normale werkzaamheden moet hij ook regelmatig optreden als buffer tussen het team en de overheid.
  • Brody Nelson (Shad Moss) – een voormalige black hat en nu FBI analist: Voordat Nelson werkzaam was bij de FBI was hij actief als black hat. Nadat hij opgepakt werd door dr. Ryan kreeg hij de keus van haar: of voor haar gaan werken en op het rechte pad blijven of de gevangenis in gaan. Op zijn eerste werkdagen werd hij argwanend in de gaten gehouden door de rest van het team. Na een loop van tijd besefte het team dat hij een gewaarde collega is die goed bij hen past.
  • Raven Ramirez (Hayley Kiyoko) - voormalige black hat en nu FBI analist: Ramirez is twee jaar geleden, net als Nelson, ook na haar arrestatie door dr. Ryan bij het team gehaald, en is gespecialiseerd in sociale mediaonderzoek, internationale relaties en cyber trends.
  • Daniel Krumitz (Charley Koontz) – special agent: Nadat zijn ouders in zijn kinderjaren werden vermoordt werd het hem al duidelijk dat hij later bij de FBI wilde werken. Hij is een ervaren analist, volgens dr. Ryan de beste van de wereld, en is goudeerlijk en zeer loyaal voor het team. Hij heeft een zus genaamd Francine, en trekt veel op met Nelson en dr. Ryan.
  • D.B. Russell (Ted Danson) - forensisch onderzoeker: Russell wordt omschreven als een Sherlock Holmes, zoon van een hippies echtpaar en heeft het vak als forensisch onderzoeker geleerd in zowel Seattle als Las Vegas. Hij heeft nu een functie op een nieuwe afdeling van de FBI waar hij nauw samenwerkt met dr. Ryan. Russell is getrouwd met Barbara en heeft met haar twee kinderen, zoon Charlie en dochter Maya en heeft een kleindochter Kaitlyn.

Terugkerende rollen Edit

  • Andrew Michaels (Brent Sexton) – ex-man van dr. Ryan: Michaels en dr. Ryan waren getrouwd en hadden samen een dochter. Na het overlijden van hun dochter gingen zij scheiden.
  • David Ortega (Michael Irby) – medisch onderzoeker: staat in zijn functie regelmatig dr. Ryan bij met haar onderzoekswerk.
  • Francine Krumitz (Angela Trimbur) – zus van Daniel Krumitz: Zij is nog steeds van slag na de moord op haar ouders, maar kan dit beter verbergen dan haar broer.
  • Michelle Mundo (Mckenna Grace) – dochter van Elijah Mundo: Zij is dol op haar vader maar woont voornamelijk bij haar moeder.
  • Devon Atwood (Alexie Gilmore) – vrouw van Elijah Mundo: In het begin van de televisieserie woont zij apart van haar man maar houdt nog wel veel van hem. Zij besluiten om toch weer samen te komen, maar willen dit wel geheim houden voor hun dochter.
301x162 CSICyber.jpg

Trivia Edit

  • De show was aangekondigt CSI-aflevering "Kitty", met een crossover van de show. Later kwam Avery Ryan ook voor in seizoen vijftien in de aflevering "The Twin Paradox"

Around Wikia's network

Random Wiki