Wikia

Hoofdpersonage CSI Las Vegas
248px-Eclie

Naam

Conrad Ecklie

Geslacht

Man

Familie

Morgan Brody (dochter)

Stad

Las Vegas

Baan

Sherif

Status

In leven

Gespeeld door

Marc Vann

Conrad Ecklie is de sheriff van Clark County, waardoor hij de hoofdofficier is van de Las Vegas Metropolitan Police Department.

Achtergrond Edit

Ecklie was eerst de baas van de dagdienst bij de Las Vegas Crime Lab. Hij werd gepromoveerd tot adjunct-directeur van het laboratorium in het begin van seizoen 5. Hij werd bevorderd tot Undersheriff in seizoen 9 nadat Jeffrey McKeen gearresteerd werd voor de moord op Warrick Brown en werd later gepromoveerd tot sheriff in seizoen 13.

Ondanks de nieuwe positie van Ecklie binnen de Las Vegas Police Department, stond Ecklie bekend om toch in het veld te werken als de situatie dit rechtvaardigde.

Persoonlijkheid Edit

Ecklie staat bekend om zijn strikte naleving van de regels. In de vroegere afleveringen, verschijnt Ecklie heel ambitieus en carrière-minded en als een krachtige zelf-promotor. Hij heeft veel lof ontvangen van de Senior stad en provincie ambtenaren bij verschillende gelegenheden.

In latere seizoenen wordt Ecklie meer sympathiek en raakt hij meer betrokken bij het werk van de CSI's, vooral tijdens seizoen 12 toen zijn dochter, Morgan Brody, een baan kreeg bij het lab als CSI.

Vroegere Leven Edit

Hoewel er weinig verteld wordt over het persoonlijke leven van Ecklie, komt in de aflevering Anatomy of a Lye naar voren dat hij 5 jaar daarvoor een Mercedes heeft gekocht van Gil Grissom.

In seizoen 12 komt Ecklie's dochter uit een eerder huwelijk, Morgan Brody, in beeld als ze een baan krijgt als CSI.

Seizoen 12 Edit

In de seizoensfinale, Homecoming, wordt Conrad in zijn buik neergeschoten door Earl Witson, een man die werkt voor Jeffrey McKeen, als wraak voor het doden van zijn zoon uit zelfverdediging tijdens een operatie. Hij overleefde het schot en verliet het ziekenhuis ook al had hij nog pijn.

Relaties Edit

Ecklie en de baas van de nachtdienst Gil Grissom hebben een rotsachtige relatie door de serie heen, met Grissom die beweert dat Ecklie zich meer bezig houdt met de voortgang dan met het bewijs en Ecklie die beweert dat Grissom vriendjespolitiek voert met zijn ondergeschikten.

Ecklie splitst de nachtdienst team in het midden van seizoen 5 en Catherine Willows wordt de baas van de swingshift. Ondanks de vijandigheid zet Ecklie alle verschillen opzij en hielp hij het team de ontvoerde Nick Stokes te vinden en te redden.

Grissom's vijandigheid tegen Ecklie wordt gedeeld door sommige van de teamleden, waaronder Sara Sidle die bijna werd ontslagen toen ze naar Ecklie schreeuwde op een moment van woede.

Trivia Edit

  • In de aflevering Grave Danger vertelt hij dat gescheiden is en dat hij allergisch is voor katten.
  • Zijn overgrootvader was Wels en reed in een vrachtwagen vol met brood.
  • Hij heeft een dochter uit een vorig huwelijk, Morgan Brody. Morgan nam de achternaam van haar stiefvader aan omdat Ecklie niet voor haar vocht tijdens de scheiding.
  • Hij is minstens drie keer getrouwd geweest.

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki