Wikia

Hoofdpersonage CSI Las Vegas
248px-David

Naam

David Gregory Phillips

Geslacht

Man

Familie

Amy Phillips (vrouw)
Joshua Adam Phillips (zoon)

Stad

Las Vegas

Baan

Assistent lijkschouwer

Status

In leven

Gespeeld door

David Berman

Eerste aflevering

Friends & Lovers

David Gregory Phillips (bijnaam "Super Dave") is de assistent lijkschouwer voor Chief Medical Examiner Dr. Al Robbins. Hij neemt vaak de plaats in van Dr. Al Robbins in het veld omdat hij vanwege zijn gedeeltelijke arbeidsongeschiktheid niet goed in staat is om het veldwerk te doen. David kreeg zijn bijnaam na het redden van een persoon tijdens een autopsie.

Tijdens het werk Edit

Als gevolg van zijn werk, schrikt hij niet snel maar als er bij een slachtoffer de oogballen ontbreken is hij bang om de mond open te doen omdat hij bang is dat de ogen daarin zitten (Tressed to Kill). Eerder in de serie plaagden de hoofdpersonen in de serie hem omdat hij een vermeende gebrek aan sociale ervaring zou hebben. David trouwt tijdens seizoen 7. Hij onthult dat zijn vrouw geniet van de details van zijn werk (Leapin' Lizards). Tijdens seizoen 8 lijkt het erop dat zijn vrouw probeert om zijn uiterlijk te veranderen, maar dit lijkt mislukt te zijn.

Zijn relatie met Dr. Al Robbins is een zeer vriendelijke, ze genieten van elkaars gezelschap en hebben een stevige relatie met elkaar, de vrouwen kennen elkaar ook. David en zijn vrouw eten regelmatig bij Dr. Al Robbins en zijn vrouw. David heeft ook een zeer goede relatie met de rest van het CSI-team. Catherine Willows is soms een moederfiguur voor hem.

Omdat David vaak lichamen op moet tillen zodat ze naar het mortuarium gebracht kunnen worden, klaagt hij vaak over zijn rug of klaagt hij over enkele ziektes als gevolg daarvan. Hij is bijna altijd te laat op een plaats delict als gevolg van een onbekende reden, maar het CSI-team laat hem altijd gaan.

Trivia Edit

  • In de aflevering A La Cart wordt verondersteld dat Davids familie Joods is als hij vermeldt dat ze Bar Mitswa vieren.
  • David is een fan van Astro Quest
  • Hij had een oogje op Sara Sidle, maar dit verdween toen hij begon te daten met zijn vrouw.
  • Zijn zoon, Joshua Adam Phillips, is geboren in de aflevering Dead of the Class.

Quotes Edit

Tijdens het onderzoek naar de brute onthoofding van een vrouw:

Warrick Brown: I wouldn't mention any of this to your new wife.

David: Are you kidding? She'll wanna hear every detail. That's why I married her.

Als hij arriveert op een scene:

David: Sorry I'm late....

Bronnen Edit

Around Wikia's network

Random Wiki