Wikia

Acteur
106px-Harnois

Naam

Elisabeth Harnois

Personage

Morgan Brody

Geboortedatum

26 mei 1979

Geboorteplaats

Detroit, Michigan, USA

Elizabeth Harnois is geboren op 26 mei 1979 in Detroit in Michigan, maar groeide op in Los Angeles. Ze is een Amerikaanse actrice sinds ze 3 jaar oud was. Ze speelde op 5 jarige leeftijd in 2 films, namelijk One Magic Christmas en Where Are The Children. Harnois deed verschillende tv reclames en ze werd door Disney Productions gekozen om de hoofdrol van Alice in Adventures in Wonderland te spelen. Sinds toen speelde ze in verschillende tv shows en in 1998 was ze in 2 films te zien, in The Osiris Chronicles en My Date With The President's Daughter.

Vroege leven Edit

Harnois was geboren op 26 mei 1979 in Detroit in Michigan en groeide op in Los Angeles. Ze is de oudste van 5 kinderen, ze heeft 4 broertjes. Ze ging naar de St. Mel's School in Woodland Hills, en naar Canyon Spring High School in Moreno Valley Californië. In 2001 studeerde ze af van Wesleyan University met een graad in film.

Carrière Edit

Harnois verscheen in 2 films op 5 jarige leeftijd. Ze deed tv reclames totdat ze de rol van Emily in de Hallmark productie Timeless Tales kreeg en in 1991 de rol van Alice in de serie Adventures in Wonderland. Harnois verscheen ook in Point Pleasant op Fox maar deze werd helaas gecanceld. Harnois kreeg een filmrol naast Evan Rachel Wood in Pretty Persuasion waarin ze Wood's beste vriend speelde. In mei 2011 had ze een gastrol in CSI: Crime Scene Investigation in seizoen 11 tijdens de aflevering Cello and Goodbye waar ze Morgan Brody speelde, een LAPD CSI. In september 2011 kreeg ze in CSI een vaste rol als Morgan.

Awards & Nominaties Edit

In 1987 was Harnois genomineerd voor de Young Artist Award for Exceptional Perfomance by a Young Actress in a Feature Film Comedy or Drama voor haar rol in One Magic Christmas. In 1988 was ze weer genomineerd voor Best Young Actress voor haar gastrol in Highway to Heaven voor de aflevering "Man's Best Friend". Ze won dezelfde award in 1993 voor Outstanding Performers in a Children's Programm voor haar rol als Alice in Adventures in Wonderland

Around Wikia's network

Random Wiki