Wikia

Personage CSI Las Vegas
248px-Kristy.jpg

Naam

Kristy Hopkins

Geslacht

Vrouw

Stad

Las Vegas

Beroep

Prostituee

Status

Overleden

Gespeeld door

Krista Allen

Eerste aflevering

Pilot

Kristy Hopkins was een prostituee en love interest voor Nick Stokes in seizoen 1 van CSI: Crime Scene Investigation.

Seizoen 1 Edit

Pilot Edit

In haar eerste verschijning wordt ze verdacht van het drogeren van een man en het stelen van zijn bezittingen. Nick onderzoekt de zaak, maar maakt een deal met Kristy dat als ze hem vertelt wat ze gebruikt heeft en ze de man zijn bezittingen terug geeft, ze weg kan gaan zonder aanklacht. Er zijn andere gevallen als deze geweest waardoor Nick wil weten wat ze gebruikt.

Tijdens zijn korte gesprek met Kristy tijdens deze aflevering, heeft hij een instant verstandhouding met haar wat hem later in de problemen brengt.

I-15 Murders Edit

De volgende keer dat Kristy verschijnt heeft ze weer problemen met een beveiliger van een winkel. Ze vraagt specifiek voor Nick om haar te helpen, en beweert dat de beveiliger op haar heeft gespuugd. De chemie tussen de twee is nog steeds aanwezig en Nick besluit om haar te helpen.

Hij neemt de kleding van Kristy mee en laat Greg Sanders een test uitvoeren om een bepaald enzym op het shirt te vinden. Greg vindt een concentratie van amylase op haar shirt wat bewijst dat de beveiliger op haar spuwde.

Kristy bedankt Nick en zijn aantrekkingskracht tot haar is zeer duidelijk, maar ze nemen afscheid van elkaar aan het einde van de aflevering met een snelle tot ziens kus.

Boom Edit

Kristy's definitieve verschijning is toen Nick haar aan de kant van de weg ziet staan en zij ruzie maakt met een man waarvan Nick uitgaat dat het een klant is.

Hij vertelt de man om weg te gaan en brengt Kristy terug naar haar huis, maar Kristy nodigt hem binnen en hun relatie escaleert wanneer ze uiteindelijk seks hebben. Kristy vertelt hem ook dat ze van plan is om te stoppen met prostitueren en terug gaat naar de universiteit.

De volgende ochtend vertrekt Nick, maar omdat het zijn vrije dag is gaat hij terug om de rest van de dag met haar te spenderen.

Als hij daar aankomt, vindt hij de hulpdiensten en iemand van de dagdienst CSI bij haar huis omdat ze is vermoord.

Conrad Ecklie neemt de zaak en omdat Nick's vingerafdrukken en DNA op de plaats delict worden gevonden, beschouwt hij hem als een verdachte.

Dit bedreigt de carrière van Nick omdat als hij wordt gearresteerd hij geen criminoloog meer mag zijn, zelfs als hij van alle aanklachten wordt vrijgesproken.

Wanneer het er heel slecht uitziet voor Nick, neemt Catherine Willows de zaak voor twaalf uur over en vindt met hulp van Greg dat Nick niet de moordenaar is, maar de man die oorspronkelijk gezien was met Kristy en waarvan Nick dacht dat het een klant was. Hij probeerde Nick er in te luizen door valselijk tegen hem te getuigen.

Nick spreekt met hem en het bleek dat de man, Jack Willman, eigenlijk Kristy's pooier was en dat ze terug ging naar school om meer meisjes te werven, niet om te studeren.

Het is onzeker of dit de waarheid is, maar Nick betaalt toch voor een fatsoenlijke begrafenis uit respect voor haar.

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki