Wikia

Pledging Mr. Johnson
Pledgingmrjohnson.jpg
Season1
Number4
WriterJosh Berman

Anthony E. Zuiker

DirectorRichard J. Lewis
Original Airdate27-10-2000

[[Category:Episodes|]]

Pledging Mr. Johnson is de 4e aflevering in seizoen 1 van CSI: Crime Scene Investigation.

Samenvatting Edit

Een afgehakt been van een vrouw die wordt gevonden in Lake Mead leidt Gil Grissom en Catherine Willows naar een zaak over overspel. Sara Sidle en Nick Stokes onderzoeken een schijnbare zelfmoord van een student uit een broederschap, maar denken dat het veroorzaakt kan zijn door het ontgroenen vreselijk fout is gegaan.

Plot Edit

Gil Grissom en Catherine Willows worden opgeroepen om naar Lake Mead te gaan waar het lichaam van Wendy Barger drijvend in het water is gevonden. De lijkschouwing wijst op een hoofdtrauma en er zijn aanwijzingen van recente sex. Catherine belt naar de man van Wendy, Winston, en de CSI's zijn verrast als ze ontdekken dat hij Wendy niet als vermist heeft opgegeven ook al lag ze al 2 dagen in het water. Ze ondervragen hem en leren dat het huwelijk aan het stuklopen was - ze hadden al maanden geen sex gehad.

Nadere inspectie van het lichaam onthult splinters in haar hoofdwond, wat aangeeft dat Wendy al dood was voordat ze in het water belandde. Haar maaginhoud leidt Grissom en Catherine naar een restaurant vlakbij het meer. Een serveerster herkent Wendy's foto en herinnert zich dat zij een etentje had met ene Phil Swelco. Grissom en Catherine sporen hem op en ondervragen hem. Hij is radeloos als hij het nieuws hoort over Wendy's dood en geeft toe dat zij een affaire hadden. Hij zegt dat Wendy na de date haar boot opging en terug naar huis ging.

Als ze Swelco's huis verlaten zien ze Winston staan. Hij zegt dat hij hen is achtervolgt en vraagt wat de relatie is tussen Swelco en de dood van Wendy. Later discusseren Grissom en Catherine over wat ze precies zullen vertellen aan Winston over de affaire. Als Catherine het later aan Winston vertelt, berispt Grissom haar voor het compromitteren van de zaak door haar persoonlijke gevoelends.

Grissom en Catherine vinden de boot van Wendy en ontdekken dat hij geen benzine meer heeft. Zij ontdekken dat Wendy heeft geprobeerd om de motor te herstarten, haar schouder uit de kom ging, ze haar balans verloor, haar hoofd stootte en in het water viel. Ze bezoeken Swelco in zijn huis en vinden hem dood. Winston zit vlakbij, en treurde dat Swelco zijn vrouw had vermoord. Echter, ze informeren Winston dat Wendy's dood een ongeluk was en dat hij een onschuldige man had vermoord.

Warrick Brown gaat naar de rechtbank om te getuigen in een zaak maar is gefrustreerd dat de zaak is uitgesteld. Judge Cohen, die vindt dat Warrick bij hem in het krijt staat, vertelt Warrick dat hij met het bewijs in een verkrachtingszaak moet knoeien omdat hij nog wat terug moet doen voor de familie van de verkrachter. Warrick protesteert maar Judge Cohen laat hem niet weigeren. Warrick keert terug naar het lab en probeert het bewijsmateriaal te krijgen maar kan hemzelf er niet toe brengen om het te doen. In een moraal conflict, gaat hij naar Grissom en biecht hij alles op.

Warrick ontmoet Judge Cohen en vraagt hem voor zekerheid. Hij zorgt ervoor dat de rechter alles verteld wat hij wil en dan verschijnt Jim Brass om hem te arresteren. Warrick laat zien dat hij afluisterapparatuur draagt en verteld Judge Cohen dat niemand hem in bezit heeft.

Sara Sidle en Nick Stokes arriveren bij het broederschap huis (Phi Alpha) waar James Johnson opgehangen is, waarschijnlijk zelfmoord. Tijdens de lijkschouwing zijn er tekenen van verstikking, maar zijn tong mist tandafdrukken, wat kenmerkend is voor zelfmoord. Ze vinden ook inkt op zijn penis. Ze ondervragen 2 leden van de broederschap, Matt Daniels en Kyle Travis en leren over de ontgroening waar iedereen doorheen moet waarbij hun hele lichaam gesigneerd wordt. James Johnson was betrapt op het zelf signeren van zijn eigen "Johnson" en werd als straf vernederd voor de ogen van alle leden als straf.

Uit de lijkschouwing is ook gebleken dat er een stukje rauwe lever met een draadje in zijn keel zat. Wanneer Sara en Nick Matt en Kyle beschuldigen van de ontgroening, vertellen zij dat James vroeg voor nog 1 kans om zichzelf te bewijzen waarop Matt hem rauwe lever liet doorslikken. Toen James erin stikte probeerde ze de Heimlich greep toe te passen. Toen dat niet lukte hebben zij hem opgehangen om verdenking te voorkomen. Echter, Sara en Nick kunnen geen tekenen van de Heimlich greep op het lichaam van James vinden. Nader onderzoek op de penis van James vinden zij een handtekening: Jill, gevolgd met 2 deltas

Sara en Nick ondervragen Jill Wentworth van de Delta Delta vrouwenclub en leren dat zij de vriendin is van Kyle. Ze onderzoeken Kyle's kamer en vinden een touw strop in de vuilnisbak. Zij confronteren Matt met de informatie en hij geeft eindelijk toe dat Kyle, boos omdat Jill James penis signeerde, James erin luisde om de rauwe lever in te slikken, met de belofte dat hij hem er op tijd uit zou halen.

Cast Edit

Hoofdrollen: Edit

Terugkerende rollen: Edit

Gastrollen: Edit

  • Jim Ortlieb als Winston Barger
  • Vyto Ruginis als Phil Swelco
  • Mark Famiglietti als Matt Daniels
  • Craig Allen als Kyle Travis
  • Grant Heslov als Lijkschouwer Corbett
  • John Livingston als THD Audio Tech
  • Deborah Landis als Anne Vickers
  • Robert Dolan als Hank - Visser #2
  • Mark Daneri als George - Visser #1
  • Paul Terrell Clayton als Detective Kane
  • Amy Collett als Martie, de serveerster
  • Nicole Tarantini als Jill Wentworth
  • Chris Demetrai als James Johnson
  • Elliot Grey als Barger's advocaat

Trivia Edit

  • De laatste verschijning van Harrison Young als Judge Cohen
  • Deze aflevering was geïnspireerd op een ware ontgroeningsdood: de dood van Richard Swanson in 1959.

Bron Edit

http://csi.wikia.com/wiki/Pledging_Mr._Johnson

Around Wikia's network

Random Wiki