Wikia

Personage CSI Las Vegas
248px-Ray

Naam

Raymond O'Riley

Geslacht

Man

Stad

Las Vegas

Beroep

Hoofd detective

Status

Overleden

Gespeeld door

Skip O'Brien

Eerste aflevering

Pilot

Raymond, Ray, O'Riley was een hoofd sergeant/detective voor het Las Vegas Politiebureau van CSI: Crime Scene Investigation.

Informatie personage Edit

Ray vergezelde de CSI's regelmatig naar verschillende plaats delicten en hielp hen om een huisbezoekingsbevel te krijgen.

Seizoen 1 Edit

Ray's eerste aflevering is Pilot waarin hij Gil Grissom en Jim Brass bijstaat bij het vinden van de Badkuip Moordenaar. Ray was meer dan verbaasd toen Grissom Paul al snel niet meer als verdachte zag. Op lange termijn had hij toch gelijk en was Paul de moordenaar.

In Boom ondervroeg Ray de man die Nick Stokes Kristy Hopkins zag mishandelen. De man legde de schuld van haar dood op Nick maar bleek later zelf de moordenaar te zijn. Ray nam de man snel daarna in hechtenis en voorkwam dat Nick en de man ruzie kregen. Catherine Willows riep Ray terug zodat Nick er op zijn eigen manier mee om kon gaan.

In To Halve and to Hold hielp hij Warrick Brown en Sara Sidle in een onderzoek naar de moord op een mannelijke prostituee op een vrijgezellenfeest. Hij hielp drie verdachten te arresteren in een goedkope trouwkapel maar verliet al snel de verhoorkamer, wat te wijten was aan het onderwerp: Sex.

Seizoen 2 Edit

In Felonius Monk hielp Ray de ploeg met het blootstellen van het mysterie achter de dood van 4 monniken. Ray ondervroeg de chef-kok en Ananda, terwijl de anderen de scène verwerkten. Hij deed verschillende onderzoeken naar de achtergrond van Anand en vond dat slechts een deel van de inkomsten van de monniken naar het goede doel werd gezonden. Nadat hun hoofdverdachte werd vrijgesproken, ondervroeg Ray de chef-kok die de monniken had gedood om zijn schaamte te verbergen dat niet al het geld naar het goede doel werd gestuurd.

Seizoen 4 Edit

In Homebodies, zijn laatste verschijning, helpt hij Catherine Willows terwijl ze probeert om een wapen die gevonden is in een achtertuin te linken aan een moord die plaatsvond aan de andere kant van de stad. Na deze aflevering is er onbekend wat er gebeurt is.

Trivia Edit

  • Sinds Skip's vertrek uit de serie is hij meer dan 135 kilo verloren.
  • Skip overleed op 6 april 2011 op de leeftijd van 60 jaar.

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki