Wikia

Hoofdpersonage CSI Las Vegas
Sofia

Naam

Sofia Curtis

Geslacht

Vrouw

Stad

Las Vegas

Baan

CSI Rechercheur

Rank

Level 3

Specialiteit

Ballistiek

Status

In leven

Gespeeld door

Louise Lombard

Eerste aflevering

Formalities

Sofia Curtis is een ex-rechercheur die werkte voor de Las Vegas Politie. Ze werkte voorheen met de dagdienst supervisor voordat ze gedwongen werd om bij de nachtdienst als CSI te werken onder Gil Grissom. Ze werkt nu voor de LVPD als de nieuwe Deputy Chief.

Biografie Edit

Sofia's moeder is een gezagsvoerder bij de Las Vegas Politie. Hoewel Sofia gekwalificeerd was om een rechercheur te zijn , trok de sheriff haar papieren in en wees haar toe aan CSI vanwege haar labvaardigheden. Sofia impliceerde dat haar moeder de beslissing van de sheriff afkeurde en dat ze de ambitie had om aan de reputatie van haar moeder te voldoen.

Seizoen 5 Edit

Sofia werd in seizoen 5 geïntroduceerd in de aflevering Formalities. Als gevolg van kantoorpolitiek degradeerde Conrad Ecklie haar van de dagdienst begeleider naar de nachtdienst. Ze dacht er toen over na om te stoppen, maar Gil Grissom haalde haar over om te blijven.

Seizoen 6 Edit

Sofia hervatte haar oorspronkelijke carrièrepad en keerde terug als rechercheur, net als haar moeder. Oorspronkelijk nam ze een positie in Boulder City, maar werd teruggebracht naar Las Vegas in de eerste aflevering van seizoen 6. In de tweedelige aflevering A Bullet Runs Through It, gelooft ze dat ze per ongeluk adjunct Daniel Bell heeft doodgeschoten in een wild vuurgevecht met drugsdealers.De schietpartij veroorzaakte bij haar grote angst en emotionele stress, maar uit forensisch onderzoek bleek dat Jim Brass de schutter was.

Seizoen 7 Edit

Later is Sofia geschokt om te ontdekken dat ze had gezien hoe een undercover agent sterft voor de camera door koolmonoxidevergiftiging. Hoewel ze het rustiger neemt dat de situatie met Bell, voelt ze zich verantwoordelijk voor de dood van de officier.

Relaties Edit

Sofia leek romantisch geïnteresseerd in Gil Grissom. Ze gingen samen uit eten, maar uiteindelijk bleef hun relatie platonisch.

Ondanks eerdere spanningen werkte Sofia en Sara Sidle vaak samen in het veld. Ze hadden een discussie in A Bullet Runs Through It over dat Sofia vertrouwen had in Gil Grissom over haar gevoel van schuld. Sara wees erop dat wettelijk Sofia niet met Gil, die het onderzoek leidde, mocht spreken over de zaak, terwijl Sofia niet wist bij wie ze anders terecht kon. Echter, ze waren vriendelijk tegen elkaar in andere afleveringen.

Trivia Edit

  • Sofia werd een vast lid aan het begin van seizoen 7

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki