Wikia

Acteur
Ted

Naam

Ted Danson

Personage

D.B. Russell

Geboortedatum

29 december 1947

Geboorteplaats

San Diego, Californië, USA

Edward Bridge "Ted" Danson III is een Amerikaanse acteur, schrijver en producer. Hij speelt de baas van de nachtdienst D.B. Russell in CSI: Crime Scene Investigation. Ted heeft verschillende Emmy Awards en Golden Globe Awards gewonnen en heeft een eigen ster op de Hollywood's Walk of Fame voor zijn acteerwerk.

Vroegere Leven Edit

Ted Danson is geboren in San Diego in Californië. Na zijn studententijd werd hij snel geïnteresseerd in drama aan de Stanford Universiteit en verlangde hij om acteur te worden.

Carrière Edit

Danson begon zijn carrière op televisie in een serie genaamd, Somerset. Hij maakte een aantal kleine verschijningen op tv, met inbegrip van de series Laverne and Shirley; B.J. and the Bear; Family; Benson; Taxi; Magnum P.I. en Tucker.

"Cheers" Doorbraak Edit

Danson werd gecast voor zijn meest bekende rol in een nieuwe tv-show genaamd Cheers. Zijn personage heette Sam Callone en dit werd snel een van zijn meest iconische rollen. De show liep van 1982 tot 1993 en het heeft 4 Emmy Awards en een Golden Globe Award gewonnen. De show werd zeer goed ontvangen door het publiek en de critici.

Latere Carrière Edit

Daarna verscheen Danson in vele succesvolle tv drama's, zoals Something about Amelia en Damages, Glenn Close. Hij won een Golden Globe voor beste acteur in een miniserie voor die rol.

Onlangs is Danson een vast lid geworden in CSI: Crime Scene Investigation, waar hij D.B. Russell speelt, de baas van de nachtdienst bij de Las Vegas Crime Lab.

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki