Wikia

Personage CSI Las Vegas
Tomcooley.png

Naam

Tom Cooley

Geslacht

Man

Stad

Las Vegas

Beroep

Investeerder

Pathologie

Seriemoordenaar
Serieverkrachter

Status

Overleden

Gespeeld door

Dylan Walsh

Eerste aflevering

CSI on Fire

Tom Cooley was een seriemoordenaar uit Julie Finlay's verleden in Seattle, die verscheen in seizoen 13 van CSI: Crime Scene Investigation.

Achtergrond Edit

Tom groeide buiten Seattle op en kwam uit een rijke en invloedrijke familie die haar geld en handel in onroerend goed had gemaakt. In 1987 studeerde hij op Hardison High en was de senior klasse president. Ondanks dit groeide hij op om verkrachter te worden, het begon blijkbaar zo vroeg als op de middelbare school, toen hij en zijn 2 beste vrienden, Max Liston en Gavin Pearson een vrouw genaamd Marla drogeerde en verkrachtte. Toen Max en Gavin dachten dat ze dood was, stonden ze op het punt om haar te begraven op Tom's ranch, toen ze wakker werd en ontsnapte. Toen ze wegrende riep Tom dat niemand haar zou geloven. Toen Tom volwassen werd, was hij een seriemoordenaar en verkrachtte en doodde hij jonge blonde vrouwen die aan bars in de buurt van zijn kantoor hingen. Max en Gavin, met wie hij contact hield, waren blijkbaar minstens betrokken bij de moorden. Gavin, die een graad in de rechten had gehaald, werd Tom's advocaat. Max ging met een beetje financiële hulp van Tom in de bouwsector.

In 2010 vermoorde Tom Jane Warren en begroef haar met de andere slachtoffers die hij door de jaren heen had gedood. Julie Finlay onderzocht de zaak en hoewel het lichaam niet werd teruggevonden, was ze in staat belastend bewijs tegen hem te vinden, waaronder sperma. Helaas had ze het DNA-bewijs dat zijn schuld bewees verkregen door in te breken in zijn huis en een gebruikt glas mee te nemen. Het monster werd wettelijk ontslagen en Tom, publiekelijk afgedaan als een verdachte, diende rechtszaken in tegen de Seattle politie en Julie en won deze. D.B. Russell werd uiteindelijk gedwongen om haar te ontslaan. Bang dat de lichamen blootgesteld konden worden, liet Tom Max de lichamen opgraven en herbegraven in Nevada, en ervoor te zorgen dat ze niet nog een keer opgegraven konden worden.

CSI on Fire Edit

Nadat de lichamen zijn opgegraven en Julie Finlay een van hen identificeert als Janet Warren, reageert Tom snel door het publiekelijk aanbieden van een beloning voor informatie die het onderzoek kan helpen. Julie keert vervolgens terug naar Seattle om een kijkje te nemen op Tom's ranch, om te ontdekken dat het is afgebroken en bedekt met woongebouwen. Nadat ze terug is in Vegas confronteert ze Tom in zijn hotelkamer.De volgende ochtend wordt hij dood gevonden, opgehangen en schijnbaar zelfmoord gepleegd. Het CSI-team vindt het verdacht dan Tom zelfmoord zou plegen als hij geen risico liep om gepakt te worden. Wanneer hij in de autopsie ligt bewijst zijn DNA hem schuldig aan de moord op Janet Warren en blijkt hij een hoge dosis kalmerende middelen in zijn bloed te hebben die in combinatie met alcohol hem niet in staat stelde om zichzelf op te hangen. Het CSI-team vermoedt dat Tom vermoord is door zijn advocaat en oude vriend, Gavin Pearson. Toen ze het bewijs vonden om hem schuldig te verklaren werd hem strafvermindering aangeboden als hij hen hielp bij het identificeren van de overige slachtoffers. Hij geeft Jim hun namen en is vermoedelijk opgesloten.

Modus Operandi Edit

Tom's slachtoffers waren atletische, aantrekkelijke blondines in hun vroege jaren 20. Hij haalde ze op in bars in de buurt van zijn kantoor, drogeerde ze met flunitrazapam, reed ze naar zijn ranch, verkrachte ze en vermoordde ze daarna, waarschijnlijk door wurging. De lichamen werden daarna begraven op de ranch van zijn familie.

Bekende Slachtoffers Edit

  • 1987: Marla Louie (ontsnapt)
  • 1999: Stephanie Hollinger
  • 2002: Sunshine Valletti
  • 2010: Janet Warren
  •  ? : Ashley Brinn
  •  ? : Jennifer Sutterman
  •  ? : Sarah Jones
  •  ? : Tiffany Alcott
  •  ?: Kinley Summer
  • 2011: Max Liston (medeplichtige)

Medeplichtigen Edit

  • Max Liston
  • Gavin Pearson

Bron Edit

Around Wikia's network

Random Wiki